tirsdag 24. mai 2011

Bok og lydbøker

Nå må jeg bare dokumentere mine siste bravader på bokfronten. Bloggen er jo so en slags dagbok for meg. Og jeg har lenge hat ei bok der har skrevet ned bøker jeg har lest, lydbøker og filmer jeg har sett. Mange bøker og filmer gjør sterkt inntrykk, men så glemmer en så lett.
Jeg har altså lest Tilbake til Riverton av Kate Morton. Den handler om ei jente fra tjenerskapet på et stort gods i England under krigen. Jeg synes nok det er litt kjedelig i begynnelsen, men boka tar seg opp etterhvert. En typisk underholdningsroman, eller dameroman vil noen si. Helt grei, men ikke min favorittbok. Jeg har kjøpt boka, så hvis noen vil låne - så værsågod!
Ellers har jeg hatt veldig stor glede av å høre Kneleren av Andre Brinck på lydbok. Om misjonærenes inntog i Sør Afrika på seint 17 hundretall. Hovedpersonen er en såkallt hottentott, eller innfødt som blir omvendt og blir en slags misjonær. Brinck er jo selvsagt kritisk. Men for et saftig språk og mye billedspråk. Denne anbefales på det varmeste! Jeg har også denne på utlån!
Det samme gjelder Boomerang av Tatiana de Rosnay. Det var hun samme forfatteren som har skrevet Saras nøkkel. Handler om familiehemmeligheter og livsløgn, som etterhvert kommer fram i lyset. Anbefales!

Nå venter jeg kaffebesøk, ha det så bra!