lørdag 16. april 2011

Tulipanene har kommet hjem

Tulipanene fra svigermor ble med da vi reiste hjem på onsdag. De står fortsatt på bordet, og lyser om fortsatt vår.... Deilig!
Vi snufser nå rundt her mellom blomstene. Det er klart det er tøft når legen gir deg et halvt år å leve, selv om han sier han ikke kan si for sikkert... Men det er hans faglige vurdering. Jeg har jo ikke tenkt å gi meg så lett, men man vet jo heller ikke.
Noen av tulipanene fikk plass sammen med resten av denne flotte solbuketten fra min svigerinne. Kjempefin den også!

Jeg er en praktisk anlagt dame, ligner på min far der. Han tuslet rundt i og rundt sitt hus så lenge han hadde krefter til det, og det kommer jeg til å gjøre også. Jeg har jo masse håndarbeid, drivhuset, småting i hagen m.m. I dag har vi fått ny vaskemaskin i hus. Det blir kjekt å få rent tøy igjen. Ellers får jeg se om jeg greier å støvsuge og pynte litt til påske.

God lørdag og god palmehelg til alle som titter innom!

6 kommentarer:

  1. Marte Meo - av egen kraft. Det ble den første tanke i dag da jeg leste blogginnlegget, en kraft du synes å være flink og tapper å hente frem og dine nære også. Håper den evnen gir ekstra tid for deg. Nydelige blomster du har delt med oss. Takk for at du deler om det er vondt å ta inn det du forteller. Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Inger, du er en knupp! intet mindre. Gla i deg! hilsen Lillian

    SvarSlett
  3. En faglig vurdering er en ting. Din menneskelige kraft noe annet. Den er så sterk Inger, og den stråler over det ganske land gjennom bloggen din. Takk for at du deler med oss. Det betyr så mye. Så får vi lov å gråte litt med deg også.

    SvarSlett
  4. Kjære Inger!
    Jeg leste i et medisinsk tidsskrift en artikkel som en lege hadde skrevet. Han fortalte om de utallige gangene han hadde sagt "så lenge det er liv er det håp" til sine pasienter.Denne legen fikke en alvorlig sykdom, og da erfarte han hvor tomme og intetsigende hilsener han hadde sendt sine pasienter.Han fikk kjenne at livet var ikke det han hadde trodd, - men at det var "så lenge det er HÅP ER DET LIV". Så kan håpet være så forskjellig for den enkelte, - kunne nyte et glass kaldt vann, springe marton, orke å stå opp av sengen en regntung dag, ha en god natts søvn osv.
    Det er inspirerende å lese om hva som gir livet mening for deg, Inger. Du viser at du har mange håp.

    Ønsker deg og dine en god påske!

    SvarSlett
  5. Kjære deg!!
    - skulle ønske jeg hadde noe veldig smart jeg kunne si til deg nå, men det er ikke så enkelt. Men det gjør veldig sterkt inntrykk på meg at du klarer å dele livets harde fakta gjennom den fine bloggen din. Å finne håp, glede og krefter i hverdagen er jo det livet handler om. Jeg heier på deg, og du er med meg i mine tanker!!

    Så flott skapet ditt ble forresten, hyggelig å kunne være til inspirasjon.

    Stor påskeklem med masse god energi til deg!
    Jorunn

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.