onsdag 13. april 2011

Første legebulletin

Nå er det vel mange som lurer på hvordan det har gått med meg i dag.
Nå er jeg faktisk kommet HJEM igjen!!!

Det ble ikke noe av strålebehandlingen, MR av nakken viste at det ikke var kreft i nakkevirvlene likevel. Så selv om det ble gjort forberedelser med å lage maske og tegnet opp for stråling - så ble alt ablyst i dag. Så etter møtet med legen, kunne jeg bare dra hjem igjen.

MR viste også at behandlingen av hjernsvulsten med gammakniv har vært vellykket. Det er ikke nødvendig med noen rebehandling. Jeg har rikignok blitt satt på en mindre dose med Decadron igjen siden jeg har hatt økende hodepine de siste dagene.

CT av svulsten i brystet og spredningen til lungene viste at her er det vekst. Hvor mye sa røntgenbeskrivelsen ingenting om. Men det er her den største utfordringen ligger framover. En kan evnt. gi strålebehandling for smertelindring hvis jeg får smerter her, men ellers gir nok legen meg ikke særlig gode utsikter framover.

Uansett hvor mange dager det blir, er det viktig å holde fast ved at jeg lever mens jeg gjør det. Døden kommer når den kommer, det er en sannhet vi alle må erkjenne!

God natt til alle som er seint oppe! Og en fin dag til alle som er oppe tidligere enn meg torsdag!