mandag 14. mars 2011

Legebulletin med vakre liljer


Martha-liljer er mye brukt i kondolansebuketter. De er vakre, men vanskelige å kombinere med andre blomster i buketter. Jeg har samlet mine i denne vakre mugga etter mammamor. Det ble ganske flott, synes jeg!
I dag har jeg altså vært til legekontroll. Dette var planlagt for lenge siden, og skulle vært kontroll av hovedsvulst i brystet, samt spredningen til lungene. Nå fikk jeg ikke tatt CT på forhånd, slik at timen ble litt annerledes. CT blir tatt torsdag førstkommende. Så skal jeg legges inn på Haukeland om 4 uker ca - med ny MR av hodet hos dem. Så vil alt vurdert i sammenheng, og bestemt evnt videre behandling der. Veldig greit!
Men det beste nå, er at jeg fikk nedtrappingsplan for Decadronen! Den trappes helt ned i løpet av disse 4 ukene. Det blir godt!
Ingen av legene jeg har møtt til nå, tror at mine nervesmerter har med Decadronen å gjøre. Men det er nok heller ettervirkninger etter den cellegiftkuren (Cisplatin) som har har fått gjennom hele høsten. Det er tilfeldig at dette slo inn akkurat da jeg begynte med Decadronen.
En annen positiv ting er at de tablettene som jeg tar mot smertene, spesielt nervesmertene synes å virke. Jeg har ikke de samme brennsmertene som før, men er fortsatt nummen i hender og føtter.
For øvrig føler jeg meg litt sterkere i kroppen. Fortsatt litt dårlig balanse, og dropfot. Men føler absolutt noe bedring!

I dag har vi også hatt vår erfaring som rullestolbruker i det offentlige rom i Haugesund. Vi handlet på Meny -med rullestol. Noen kikker jo litt ekstra, men ellers bare praktisk og greit!

Nå nettopp var Ragnhild innom med blomster fra koret. En spesiell hilsen til alle i Scala i kveld! Tusen takk for flott blomsterbukett!! Jeg savner sangen og miljøet. Håper å komme mer tilbake!

I dag ble det mye medisinsk, kommer raskt tilbake med mer hverdagslige ting. Så følg med -hvis du vil... See you!