fredag 4. februar 2011

P2 lytternes romanpris

I morgen lørdag 5. februar kl. 14.03 kan jeg anbefale et godt program på radio. Da skal P2 lytternes romanpris kåres. En jury bestående av 6 personer skal velge mellom seks nominerte bøker. De drøfter seg fram, og velger ved eliminasjonsmetode. Ganske underholdende, må jeg si.

Årets nominerte er:

Mikkel Bugge "Gå under jorda"

Lars Saabye Christensen "Bernhard Hvals forsnakkelser"

Helga Flatland "Bli hvis du kan. Reis hvis du må."

Gaute Heivoll "Før jeg brenner ned"

Tove Nilsen "Nede i himmelen"

Carl Frode Tiller "Innsirkling 2"

Les mer om bøkene og forfatterne på http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.7469886

Eneste av disse bøkene jeg har litt forhold til, er Saabye Christensen sin siste. Om Bernhard Hval. Den var forsåvidt fascinerende, men såpass spesiell at jeg hoppa av halvveis.
Jeg tipper at Innsirkling 2 vinner, Tiller sine bøker skal vi ta for oss i leseringen framover. Jeg er spent på de bøkene, han har jo fått veldig gode anmeldelser.

Ha en fin litteraturhelg, til alle som titter innom!!! Det ser ikke ut til å bli så mye utevær, i alle fall..... :-/