mandag 31. januar 2011

Sjef i eget liv!

Endelig er jeg på igjen. Det bobler av ideer på hva jeg kan blogge om, men jeg er jo så opptatt av selve livet, som jo leves akkurat nå. Det må jeg ikke glemme, livet leves ikke på bloggen. Den fungerer mer som en dagbok for meg, som jeg først og fremst kan se tilbake på selv - men hvis noen andre har litt interesse for hvordan jeg har det og hva jeg er interessert i, så er jo det hyggelig.
Det var en ørliten livsfilosofi fra meg - her nyklippet og fin. Det ble gjort på fredag, og var deilig.

Onsdag sist uke var jeg og hørte på Ingvar Wilhelmsen som har skrevet bøkene "Kongen Anbefaler" og "Sjef i get liv" Mange har jo hørt han i jobbsammenheng, han er veldig morsom (vi lo fra kom og til vi gikk....) Det er flott når en kan snakke om alvorlige ting på en morsom måte. Dette foredraget ble arrangert av interesseforeningene til kreftrammede på Haugalandet. Jeg trengte å høre det han sa akkurat nå. Han sa bl annet:
@Våg å innse at du er dødelig
@Det er mitt valg om jeg skal bruke min tid på å engste meg, eller ikke
@Ingen kan bestemme sin livslengde, og hva man skal dø av (selv kreftpasienter dør i ulykker)
@Det er forskjell på reelle problemer og innbilte problemer, ikke kjenn for mye etter kroppens signaler.
Dette var bare noen få punkter, han krydrer hele veien med historier fra hypokonder-klinikken i Bergen. Bøkene og foredragene anbefales på det varmeste.


Fredag laget jeg marmelade med fiken og dadler. Flott måte å få brukt opp julens rester, iblandet blodappelsin og sitron. Jeg bruker så lite sukker som mulig.
Hvis noen vil ha oppskriften, kan en bare gi et lite signal i kommentarfeltet.

I går kveld var jeg på veldig bra Artistgalla i Festiviteten i regi av Kreftomsorg Rogaland Kjempeflinke artister og morsom konferansier (Sigrid Bonde Tusvik). Dette arrangementet står jo omtalt i Hgsd avis i dag. Jeg vil bare presisere noe i forhold til det som står der: Kreftomsorg Rogaland er en privat stiftelse, og er ikke det samme som Kreftforeningen. De gjør en kjempejobb, og jeg har hatt god hjelp av dem.

Har du fått med deg at Nrk P2 har fått helt ny sendeflate fra i dag. Veldig bra. Ha en fin uke!