fredag 25. mars 2011

Handlenett på gjenbruk

I et hus med trapper, og stuer i flere etasjer, soverom i underetg - blir det mye trappegåing. Og mor trenger hele tiden å bære med seg ting. Det har vært vanskelig i det siste, kan man si. Men den gamle ergoterapeut vet jo råd:
Nå henger mine fine Gudrun Sjøden handlenett (man får alltid nett i stoff nåe man handler hos henne) klar på strategisk plass på trappegelenderet. Det er bare å fylle dem opp, og bære med seg det man måtte ønske. Fungerer fint!
Ellers klarer jeg å stelle mer blomstene selv nå, og de store bukettene visner, miniseres veldig. Men kjempefine for det!
Dette fantastiske lyshuset kom fra ei barndomsvenninne her om dagen. Fantastisk flott! TUSEN TAKK!
En oppsats har også blitt skiftet ut med det som fortsatt holder seg. Kjempefin på bordet lenge ennå.

Mitt i alt som har skjedd i det siste, har jeg glemt å nevne at 11.03.11 (mors begravelsesdag) var det 9 år siden jeg fikk kreftdiagnose første gang. Den datoen vil alltid være spesiell for meg, og kanskje enda mer spesiell nå. Det samme gjelder tida nå, med vårsola og lyset, alt som skjer i naturen.
Jeg har mange ting knyttet til akkurat den datoen:
  • min mormors fødselsdag , f 1900
  • min svigerinnes bursdag
  • den dagen jeg fikk vite om kreft første gang i 2002, 43 år
  • min onkels begravelsesdag
  • min mors begravelsesdag
Formen min blir stadig bedre, gikk en ny senilrunde i går, litt fortere og ikke så mye halting. Det som plager meg mest akkurat nå, er endringer i slimhinnene i munnen med mange sår i munnen. Det er skikkelig ubehagelig! Har nok med alle tablettene å gjøre, flere gir munntørrhet som bivirkning, og vips så blir man sår! Så her skylles og stelles etter beste evne.

Ellers er jeg generelt svak i muskulaturen, skulle hatt et lite styrketreningsprogram for å få litt mer krefter og kontroll.....

Takk for at du ser innom! God helg til alle!