torsdag 14. oktober 2010

Mimrestund

Her går dagene uten særlig stor dramatikk. Med kvalme og ubehag gjelder det bare å komme seg gjennom... Men jeg er nå ute og går nesten hver dag. Det hjelper å holde seg i bevegelse, få masse frisk luft m.m Kvalmen har vært bedre denne gangen pga noen nye tabletter som jeg nå tar.

I dag har jeg "lånt" noen bilder fra Jorunns hobbyblogg til en liten mimrestund. Jorunn og jeg var ganske nære venninner i barndommen til hun flyttet til Haugesund og senere til Østlandet.

Nå har hun altså dukket opp via en felles venninne som e ein hylar på facebook! Hun er en drevet blogger i forhold til meg.. For en stund siden la hun ut disse bildene på sin blogg:

Her lekes det ivrig med dukker. og pottesveisen er på plass. På den tiden tror jeg det var min far som fungerte som familie-frisør. Han klipte mine to brødre, og så MEG!!
Her er vi blitt noen år eldre,og har plukket markblomster. Tror vi sitter omtrent der båthavna er i dag. Det virker som om det er en slags anledning i og med at vi har pyntet oss med kjole og hverdagsbunad. Jeg husker godt den kjolen, i et flott fargerikt sommerstoff. Min mor - sydamå - har sydd den.
I flott positur i en klassisk robåt! Ja, det er noen år siden, på 60 tallet en gang. Det var tider det!
Tusen takk for bildene, Jorunn!

2 kommentarer:

  1. Helledussen for noen skjønne jenter, koselig å se:) Hadde forresten akkurat lik din dukke Inger, tror den hette Anne-dukke.Og så hadde jeg også hverdagsbunad,en blå! Godt å høre at det er gode medisiner mot kvalmen,håper du får en fin helg:)) Kleeeem fra Unni:))

    SvarSlett
  2. ååå ja det var tider det :-)

    - men husker du da dere var frisørdame på meg?
    ikke helt faglærte..... mener jeg havnet på hastklipp dagen etterpå hos frisørdame på det som er Oasen nå....
    jeg har også lurt på anledningen for de bildene hvor vi har pynta oss... (må huske og spørr min mor, sikkert hun som tok bildene) det var vanlig på Storasund og pynte seg i bunad 18. mai også, husker jeg, men da hadde jeg nok min Hardangerbunad.

    Hold ut alle ekle medisiner!
    Ingen virkning uten bivirkning har jeg lært ...
    Ha en god høst helg! Sender positiv "hold ut alle ekle ting energi"

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.