mandag 17. mai 2010

17. MAI - i ro og mak

Flagget til topps i Storasundvn. HURRA FOR 17.MAI!!!
Så er 17. mai her, og vi feirer hjemme i år i ro og mak. (dvs når ikke de firbeinte bråker for mye....) Han far var oppe tidlig, og gikk "morgenprossesjon" i Bjørgene før salutten fra Storasund-skjæret kl 07.00.
Mor har pyntet seg med bunad "light". Sånn blir det når man bare er hjemme...
Det er jo sånn at når man lever med alvorlig sykdom, så blir høytider og merkedager gjennom året ekstra sterke. Det er dager til ettertanke..... Hvordan vil neste 17.mai være? Vi plantet dette lerketreet på 17. mai for 8 år siden, da jeg var nyoperert etter at kreften hadde rammet første gang. Da gikk vi tur i Bjørgene og hørte toget og barna i det fjerne.

Noen ganger er det sånn at det er godt å være ute blant folk en sånn dag. Å få mange hyggelige hilsener, og kjenne på tilhørighet til bygda og landet. Andre ganger er det best å trekke seg litt tilbake. Å sitte under et tre i hagen med ei god bok f.eks. Sånn ble det i år siden jeg er under behandling, og ellers er så mye på farten.
Men jeg har nå besøkt gamlemor på sykehjemmet og et lite kaffebesøk, på verandaen i sola, av Ella, svigerinne og niese var veldig hyggelig.
En liten dekor inne i anledning dagen!

Liten voffsedame med stort bein. Måtte bære det opp på loftet for å få ha det litt i fred. Så kry!

Ha en fortsatt god 17.mai til alle som er innom bloggen i dag!!! Vi preeeekææs!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen Inger! Vi var heldige med besøk fra store og små i dag... Tenker på deg, du må gjerne komme en tur på besøk til oss når du er i Bergen, -hvis du har lyst! Likte forresten godt den orginale bunadsløsningen din! klem fra ingunn m fam.

    SvarSlett
  2. Takk for fine bilder! Takk for hyggelig samtale i dag! Sola prøver å titte frem i Arendal i kveld, men nå kommer sommeren! Ha en etter forholdene god uke i Bergen så kanskje vi sees til helgen? Hvem vet, ikke du, kanskje jag.... Apropos. Synes flaggstanga holder seg hvit og fin...

    SvarSlett
  3. Liten gratulasjon på dagen fra meg også, sene kvelden..Vi kom fra Bergen sent i kveld. Så fin kofte du har, søljen var like flott på den som på bunaden!Lykke til med behandling denne uken i Bergen, kleeem fra meg:)!!

    SvarSlett
  4. Henrik Wergeland18. mai 2010 kl. 10:17

    Snaisne bjellår på den sløyfå :)

    SvarSlett
  5. Synes det var en lur måte å feire 17. mai på(nydelig kofte foresten), det blir ofte mye mas og jag en slik dag. Feiret dagen på Sørlandet, kjekt men annerledes. Rart det der med tradisjoner hvordan de er forskjellig fra sted til sted. Kom sent hjem og har hatt 13 timer på jobb nå for å komme litt ajour etter en borteuke.
    Ha en så fin ike du kan i Bergen.
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  6. Hei du, lenge siden sist. Jeg har vært på farten, blant annet i Køben den siste uken. Dæilige Køben! Pils på bryggekanten til frokost, det er visst daglig kost i Danmark.... Jeg kan ikke tenke meg pils til frokost, men det ser liksom idyllisk ut i solskinnet. Så fint at du skal ha "ferie" og bygge deg opp. Håper vestlandet kan by deg det beste været. Gode bøke leser du også ser jeg. Jeg tar med meg anbefalingene. Trenger du litt spenning har jeg akkurat oppdaget Harlan Coban. Drivende god historieforteller!
    Vår lille bulldoser av en katt er om mulig enda mer fryktløs, og jager nå Tanja rundt i hagen. Helt sprøtt! Er den lilles mot egentlig et eksempel til etterfølgelse, lurer vi? Stå på for oss selv, egne behov og kjempe fryktløst? Vet ikke helt. Ikke når det går på bekostning av andre vel?
    Nå skal jeg hengi meg til svensk kongedyrkelse på SVT2. Ha en god helg!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.