torsdag 12. august 2010

Fra Sørlandet til jazzzzz i Haugesund

Vi har vært noen dager på Sørlandet og jobbet. Som dere ser av bildet har vi fyllt 2 containere med rot og skrot fra kjeller til loft hos svigermor, som skal flytte til vinteren. Når man flytter i leilighet har man ikke bruk for alt man har hatt i et helt hus.... Jeg føler meg fin, og tar gjerne i et tak. Det er godt å kjenne at kroppen fungerer:))
Nå er tiden for erteblomster i full blomstring. Denne deilige buketten fikk jeg av en venninne for noen dager siden. De dufter aldeles herlig. Det skulle gått an med dufteblogg.
Dette fine hjertet kjøpte jeg hos LUKK(:)SUSS for en tid tilbake. Hjertet og fine nåleputer lages her på Haugalandet (av noen jeg kjenner...), og selges på Hødnebø. Og så får du med et lite visdomsord når du kjøper. Jeg fikk et sitat fra Shakespeare: "Det glade HJERTE lever lengst". Fin liten gave, eller bare for å pynte opp hjemme.
I går startet Sildajazzen for i år. Sammen med ei venninne var jeg på utstillingen til Linda Skare, vandret stripå på kaien, en kopp kaffe på Lothes mens det ble spillt blues på gratis-scenen på kaien. Det svingte det, men lignet ikke jazzz! I en av bodene på kaien, kjøpte jeg denne kjempefine kurven av en mann fra Ghana. Kurven er laget av elefantgress, etter gammel tradisjon i Afrika. Fin!

Nå er klokka snart ti på kvelden, og det merkes at mørket begynner å senke seg. Sommeren er på hell. Det er alltid litt vemodig, synes jeg. Men nå er det fin værmelding framover, så det kan bli noen fine dager til. Satser på det!