torsdag 3. juni 2010

Rolig dag på hotellet

4 behandlinger igjen!

I dag er mine håpefulle opptatt med sine avtaler begge to, så mor tar det helt med ro på hotellet. Jeg har jo stort sett fartet rundt og opplevd mye den tida jeg har vært her. Jeg blir ganske rastløs her på hotellet
Men jeg har jo ordnet meg med liljekonvall fra hagen hjemme i en slags "reisevase", som jeg fikk fra Ingrid til bursdagen. Den kan varmes opp med varmt vann og formes som man vil eller legge den flat og ha den i kofferten (laget av en slags plast). Her er ellers utsikten fra vinduet mitt:
Denne skulpturen passerer jeg hver dag på vei til behandlingen. "Tiggerne" heter den, og har stått der hele tiden mens jeg har vært på Haukeland (altså 8 år). Jeg blir ganske lattermild hver gang jeg går forbi - men egentlig er den jo et utgangspunkt for ettertanke om at livet ikke alltid er lett....


Ellers har jeg lest mye i en god bok i dag: "Utrensking" av Sofi Oksanen. Mer om den siden. Nå er det snart middag her. Og det gjelder å innfinne seg til måla....