tirsdag 15. juni 2010

Luking i hage og bed

nå er jeg i gang med å luke i bedene hjemme. Og det trengtes!!! Visste du at skvalderkålen kan bli så stor som på dette bildet? Ligner litt på hundekjeks.... Så store er kålen i noen bed her hos oss. Noen sier at man kan spise skvalderkål i salat. Her blir det mye salat!!! :-)
Når jeg står framoverbøyd over bedene og luker i den kalde nordavinden, så er jeg plaget med NESEDRÅPE! Dels er jeg arvelig disponert for dette fenomenet av min far, og dels har det med endringer i slimhinner i forbindelse med cellegiftbehandling. Det renner skikkelig. Ja, noen ganger har man inntrykk av at det renner som en foss.... dette bildet kom opp da jeg søkte på Google bilder på nesedråpe.... hi,hi
Dessuten kom det opp bilde av denne mannen, er han mye plaget av nesedråpe, mon tro??? Nei, han har skrevet doktoravhandling om vaksine av nyfødte mot Stafylokokk B bakterier fra mor i forbindelse med fødsel... Denne vaksinen gis som nesedråper, altså en NESEDRÅPEVAKSINE!


Til tross for nordavinden, er det jo deilig sommer. Og nå skal jeg ut og plante fine planter i de ny-lukede bedene + en del potter! Disse flotte arbeidsredskapene fikk vi til bursdagen.
See U !!