mandag 28. juni 2010

Gode dager

Dagene går og jeg er i feriemodus. Det innbyr til lange frokoster og late dager. Heldigvis har vi bygget inn verandaen til et glasshus, det passer fint både i knall nordavind og som i dag - i tordenvær og plaskregn. Frokost "ute" blir det likevel:
Nå er det jo deilig tid for frukt og grønt, en kan skikkelig fråtse...
Sankthansaften ble jeg lei av fotball, og inviterte meg selv til min brors hytte på Fosen. Det ble jo et knallfint vær, stille på sjøen er ganske uvant på disse trakter... Som oftest sitter vi med votter og stillongs i nordavinden. Da er det ekstra fint når det blir som dette:
Vi satt ute og tok inn lukter og deilig midtsommer til sola forsvant bak tretoppene.

Så får de kose seg med fotball VM de som vil.....

Jeg har det altså ganske bra for tida. Symptomene etter strålebehandling og cellegift har avtatt veldig, og jeg kan kjenne at kreftene kommer tilbake. Jeg kan kjenne at jeg får mer energi, da er det mange "prosjekter" som ligger i kø....
Det er en kunst å avpasse kreftene, nyte dagene og øyeblikkene. Jeg er ydmyk og takknemlig for livet, øyeblikkene og dagene er dyrebare. Ingen vet hvor langt livet blir.